خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین؛

رشد ۲ برابری سطح کشت محصولات دیم استان قزوین در طرح جهش تولید در دیمزارها  

رشد ۲ برابری سطح کشت محصولات دیم استان قزوین در طرح جهش تولید در دیمزارها

 
عطایی عنوان کرد: سطح کشت محصولات زراعی دیم این استان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری دو برابر شده است.
کد خبر: ۹۵۸۰۶۳۸
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

قزوین_ به گزارش بسیج، محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست طرح وبیناری جهش تولید در دیمزارها گفت: سطح کشت محصولات زراعی دیم این استان در طرح جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری دو برابر شده است.

وی گفت: در سال زراعی گذشته با توجه به اینکه این استان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افت بارندگی داشته ایم علی رغم این کاهش با توجه به مجموعه اقدامات فنی انجام شده در طرح جهش تولید افزایش ۸ درصدی افزایش تولید داشته ایم.

وی افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت در طرح جهش تولید در دیمزاها دو برابر نسبت به سال گذشته شده و امسال ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان به این طرح اختصاص یافته که در تلاش هستیم تا این میزان سطح پشتیبانی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: با اجرای طرح جهش تولید شاهد افزایش تولید محصولات دیم در استان و افزایش درآمد دیمکاران خواهیم کرد.

عطایی اظهار کرد: اعتبار اجرایی برای طرح جهش تولید در دیمزارها برای استان مناسب نیست و لازم است تامین اعتبارات طرح جهش تولید متناسب با سطح ابلاغی کشت باشد تا بتوان طرح جهش تولید در دیمزارها را بخوبی در استان عملیاتی کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار